The Fish Room

Squirtle =)

Member
Hey all

Well to start I believe it was 2 years or so ago when I first walked into a fish shop once again after a good 3 years of not keeping fish, Had no idea what I was doing and setup a 2ft tank then that 2 foot tank turned into a 4ft tank then 2 more tanks came all over the 100G mark, Now I have close to a total of 25 tanks all over 100G so MTS!

Once I saw My first flowerhorn in the shop playing with my hand I feel in love and went tank crazy, quickly started reading as much as I could fit in to my brain in one day, then took over the garage.

This picture where the garage after 2-3 weeks of throwing stuff out, I felt like I was getting no where and just wasting money on skips at one point, by this point my whole family was saying I have a fetish for fish and teasing me!

anyways then I started reading all about fish rooms and how to set them up insulation etc etc, a friend from work came over and said everything should be fine as the room is double sun bricked and the cement floor will absorbed the heat/cold why the roof will let it out/in and all I needed was a fan to vent it.

One day I was getting quotes for tanks at work and a mate walked up and told me he saw some tanks on gumtree (like craiglist) so I went to have a look and found 4x 6x2x2 with metal stands and and 7x18x2 with an 8x18x18 and pallet racking, straight away I knew it was what I wanted got the driver from work went and picked them all up he pulled his shoulder I pulled my back but we got them all in one day in the rain!

The first tanks for the fish room!
Shortly after this I was begging my cousins to come over and help me lift them, 2 of us tried 2 of is failed, we got the bottom ones in but no way could we get the top ones on, so finally my cousins girlfriend (now Hey all

Well to start I believe it was 2 years or so ago when I first walked into a fish shop once again after a good 3 years of not keeping fish, Had no idea what I was doing and setup a 2ft tank then that 2 foot tank turned into a 4ft tank then 2 more tanks came all over the 100G mark, Now I have close to a total of 25 tanks all over 100G so MTS!

A petshop was closing down and had another tier stand that would fit right in the area I needed so I snapped that up also my girlfriend and I managed to get those tanks up also, to this day she still thinks I am crazy
 

Wendy Lubianetsky

Member
Waiting for you.
 

Akari_32

Member
Aw man! Come on!! Teasing us like this... How rude! >
 
  • Thread Starter

Squirtle =)

Member
I moved most of my fish into these tanks, fry cichlids into the 4fts, mainly a mixed cichlid tank in the top left one.

Next I went and got a tank for the flowerhorn in the shop, owner was not very happy selling it but in the end he decided too.

then I found 2 almost full grown jags for sale, the owner was pretty sure they where a pair so I tried them out one month went by every time I let them out they would just fight so I decided to just let them out and see what happens after reading its hard to tell when jags are fighting or just having sex, big fellas like it ruff I guess :;pirate

few weeks later this came


Went a few weeks without anything coming was learning about sumps to setup the 8ft/7ft tier, then I found a cheap 4ft 3 tier stand so jacked that up, went and got a RD I had always had my eyes on, before this I got my jardini.

This is 6 months after I got him, he was about 35-40CM back then.

I stopped for a while to get one tank in my bedroom done and bossy boots was not happy looking at an empty tank and I promised myself and her discus would go in our room, So I stopped with my fishroom as such for a good 3 weeks or so.


Finished this tank, then decided it was time to move the jardinI into the 7FT tank, went out to get bulk heads tried 4 different ones none went in! so I said stuff it got some aquarium silicon, removed the dividers from the sump got a hammer out hit them a few times got the biggest chunks glued them into it (had to do one tank at a time) cleaned them and got them all up onto the rack. we almost dropped the 8ft tank was veryyyy scary =O

Along the way I got some more fish and re did my 4ft tank but this has to wait I am brain dead now and feel like I went on and and on with typing this xD
 

Akari_32

Member
I love your FH! He's gorgeous!

Does your Discus tank have all live plants?

Silly fishy! That's not a pillow XD

That's a really big bottle of Prime! o_O
 
  • Thread Starter

Squirtle =)

Member
lol ty

Discus tank is all live T5HO light 5-6 hours per day.

Yeah I have 2 bottles that size, they last a few months xD

That's how pillow xD red devils live life hard !
 

Akari_32

Member
What would you call that Devil's coloring? He doesn't seem to be albino, but I can't see his full eye, so I'm not really sure lol
 
  • Thread Starter

Squirtle =)

Member
Not too sure what its called, she is a pure red devil, most of the ones you see that are orangery etc are midas crossed with red devils etc, here eyes are blueish with a midnight black in the middle best eyes ive ever seen I have to take more pictures and maybe a video of the room so I can try to go into depth with each fish ;3
 

Akari_32

Member
I'll be waiting for that >=3
 

pirahnah3

Member
ok not THAT is a fishroom! wow
 
  • Thread Starter

Squirtle =)

Member
Alright round 3 Squirtle vs brain memory!

yes,okie dokies! started on the 4ft tank as it the neons caught neon tetra bug and we almost lost the whole live stock! so I moved them all into a small tank, then started to rebuild the tank. Nothing serious just added more plants more sand as the plants where growing out of the ground, which amazed me as its just a T8 tube, and we restocked the tank I will try to get a video of this also.

After this I started to clean some 4ft tanks, added a Black belt and flowerhorn pair to the 2 spare tanks both running eheim 2213s

Then I did plan on stopping and leaving it at what I had for a year or so but a sale came up I could not hold back on 10x 4x2x2 tanks with stands and 2 6ft sumps all for under 2000$ so in amazement I went to check it out, the units where used for salt and they seemed to be fine, the stands the store used where hard wired into the wall so I was worried how I would build that, the owner told me he had stands made up for the tanks he planned to use but found them not very good for the shop as the sump can't sit under them.

So after trying to bargain an already great deal I go some where and took the whole setup, within 2 days everything was delivered, I worked so hard those 2 days my nose was bleeding for a good 2 hours the first day and 45 minutes the second, I still blame it on the heat but everyone says it was working 16 hours flat! time flys....

We had a BBQ the following day and my cousins helped me well I didnt get to help much but they lifted all the tanks onto the stands within 30 minutes, then we ate a BBQ lol... I started trying to learn how to plumb the sumps and had no clue, pirahnah helped me out a lot and I owe him my left leg for it so thank you too him. I started cleaning the tanks as soon as I knew how to plumb them got 4 done and 1 sump then yesterday started plumbing just tested the system today and everything is working as expected, apart for the fact the media does nothing fancy to my liking I was expecting it to move or dance just sits there =(


that's without the media in and on a low flow I have fixed the flow so it comes out more strong. anyways I think that pretty much puts us up to date with everything that's happening out there!

I will get a video of all my tanks right now as I am bored lol.

Thanks to everyone who has helped me over the past 2 years or so, really has made keeping fish much more enjoyable, I hope some day I will be able to give advice!
 

soltarianknight

Member
AHHHHH THE JAG FRY!!!!!!!!!!!!!!!!!!! so **** cute! <3 I love it!!! I think you need to adopt a kid
 
  • Thread Starter

Squirtle =)

Member
LOL I am a bit young to adopt a kid + I have a whole family in the garage to care for hehe
 

Gordinian

Member
I like what you're doing with the fish room!! I've always preferred to have my tanks scattered throughout the house, but a fish room is working for you!

Such cute babies and beautiful discus, by the way!

I'm hoping more pictures
 

OUTINFRONT

Member
Very nice that is some serious aquariums.
 
  • Thread Starter

Squirtle =)

Member
lol thanks guys, I took a video of the room just watched hahaha its so bad!!! my camera records in like a box and I look like an idiot with a camera walking around bahah xD + the glare was just killing the views so best I can do until I can get an actual camera!
 

Aquarist

Member
Wow!



Great job you're doing Squirtle! Thanks for taking us along with you!

Ken
 

pirahnah3

Member
The tanks look great great job on the setup. Really nice work on the pvc glue.
 
  • Thread Starter

Squirtle =)

Member
Thanks Ken and pirahnah.

just woke up got the video uploaded not sure if I should share or not, its really bad! When I get my hands on the camera I will delete this one and re do it.

 
  • Thread Starter

Squirtle =)

Member
Hey all Just got some full room shots hope you enjoy, sorry about the car don't drive can't move it.

also the newest tank upgrade, have to get in the mode of posting the pictures here not in new posts!!!
 

pirahnah3

Member
whos gonna complain about a 320 series mercedes? or am I missing and it is the short framed 5 series?

HOLY COW look at all that room back there! Need a roommate?????? lol id love to have that kind of room and those tanks. Cant wait to see this when its all said and done.
 

Akari_32

Member
Oooooooooo, so much ROOM! *.*

And a cute puppy! If that puppy goes missing, it wasn't me ;D
 

Dino

Member
<--- places 4th elf on AkarI duty.

Dear, no puppy snatching!
 

Akari_32

Member
You always ruin the fun *pouts*
 

Dino

Member
Bwhahahaha!

Opps.
 

Wendy Lubianetsky

Member
I thought I had a fish room when I turned my office into a fish room with 5 tanks. Oh my Goodness now you have a fish room!!!!
 
  • Thread Starter

Squirtle =)

Member
hahaha thanks guys!

His not a puppy!!!! 3 years 37KG last time we checked pretty good for the little skinny man, feel free to try and steal him haha his not so nice with people his unfamiliar with

thanks pirahnah, its a 320 V8 or 350 one of those too, first car in Melbourne with a cell phone in it I never clean it so it looks bad haha. Yeah quite a few tanks there's a fold out bed in there if you want feel free just don't forget the roseline barbs =P Think few years from getting all those tanks finished my body is running on very low power =(
 

Akari_32

Member
Squirtle =) said:
hahaha thanks guys!

His not a puppy!!!! 3 years 37KG last time we checked pretty good for the little skinny man, feel free to try and steal him haha his not so nice with people his unfamiliar with

thanks pirahnah, its a 320 V8 or 350 one of those too, first car in Melbourne with a cell phone in it I never clean it so it looks bad haha. Yeah quite a few tanks there's a fold out bed in there if you want feel free just don't forget the roseline barbs =P Think few years from getting all those tanks finished my body is running on very low power =(
Even aggressive dogs love me. I have the magic touch
 

Akari_32

Member
Hahaha, no just a slight, but basic understanding of dog psychology lol
 
  • Thread Starter

Squirtle =)

Member
haha mmm I do wonder what goes threw this guys mind at times lol chasing bird in the sky running into walls in the back yard lol! randomly jumps in the swimming pool, sleeps on my bed if I am not in the room but when I want him to sleep on the bed refuses too. troubled little cutie he is.

mmm I want to build another sump for my 6ft tanks hmm hmm hmm!
 

pirahnah3

Member
lol nah I don't know my cars at all haha.

I might just have to take you up on that one some day. Was at a store today and they had for sale 5inch rose lines!
 
  • Thread Starter

Squirtle =)

Member
GGRRRRR MANGROVE JACK WAS LAYING ON HIS SIDE!!! Breathing heavy lost his color not sure what happened, did a 50% water change dosed with prime added every spare filter I have and he sat up which is better colors coming back slowly.

so weird everything in the tank is fine :S the only issue was the PH was 7.4ish when his used too a 7.6 but I doubt this effect would happen close to 1 week after a move so worried!
 

Wendy Lubianetsky

Member
I made my husband look at this so he knows what his next project is.....
 
  • Thread Starter

Squirtle =)

Member
hahaha Wendy, He should have fun was pretty enjoyable worst part had to be lifting the 6x2x2 onto the 2tier stand boy was that hard, I remember not being able to stand straight after lol!
 

Wendy Lubianetsky

Member
Squirtle =) said:
hahaha Wendy, He should have fun was pretty enjoyable worst part had to be lifting the 6x2x2 onto the 2tier stand boy was that hard, I remember not being able to stand straight after lol!
He has big muscles. He is actually a general contractor specializing in concrete work and walls, but he knows how to do everything. Have you ever heard that what you do at work is the last thing you want to do at home. Well it is true..... he never wants to fix things at home. Believe it or not I do all the home fix it work.:-XDon't tell him I said that though



1111
 
  • Thread Starter

Squirtle =)

Member
ahahha!!! yeah I am a bit like that too I do lots of CNC assemble due to my age I can't machine or make drawings by law here but I build lighting domes and other various weird things most kids my age don't do! home time comes I have to be begged to fix anything hehe

all he has to do is lift the stands and and get someone to help him with the tanks rest is up too you!!
 

jerilovesfrogs

Member
awesome room squirt! and what is that huuuuge fish? some kind of cichlid?
 
  • Thread Starter

Squirtle =)

Member
Thanks Jeri. Far from a cichlid, Aussie native (don't think you can get them in the states)mangrove Jack they live in all the mangrove lakes/rivers and the fishermen love to catch them due to there raw power then they let them go! I believe he still has some growing to do also.
 

jerilovesfrogs

Member
hes pretty scary! but cool too

-j
 
  • Thread Starter

Squirtle =)

Member
Hey all

Just figured I would share the latest up to date plan on how I plan to procecced with my MTS lol. I did plan to start stocking the 6ft tanks once the 4fts are done BUT .....

I want to run the whole room of sumps, its much cheaper (did the math) and with UVs seems quite safe, My family sounds much more happy when I ran the figures over them + I believe sumps give a better outcome then using canisters + cheaper for such large tanks. EX, I need 2xfx5s to handle a heavy large stock on a 180G or a smaller sump which I can upgrade to a larger sump and run 2-3 180Gs off it with amazing results lower wattages and no heaters and all in tank. ( No need to buy bullet proof heaters as my fish won't be able to play NFL with them anymore)

Heres the plan any feedback would be great, not 100% sure how well it will work but it suits the best layout wise. best bang for buck floor wise.

P.S Soft to crash = sofa =P
 

Wendy Lubianetsky

Member
I am so jealous. My "fishroom" is my office with 6 tanks (working on the 100+, but it will be a while) with a chair and a computer. My desk has been entirely tanken over by tanks. My crash pad is a dog cushion.
 
  • Thread Starter

Squirtle =)

Member
LOL dog cushion sounds nice lol I must say I do love my sofa I can turn it around and look at the blue sky fold it out and sun bake under my birch trees ^_^

You will get there one day!!! I started with a 20G tank =)
 
  • Thread Starter

Squirtle =)

Member
LOL, so I started filling the other 4 tanks 1 sits unlevel water wise but the tank is level. the other sits level also but the front is higher then the back. only happens for the top tanks lower ones are fine so weird lol I will try to get some pictures up soon.
 
  • Thread Starter

Squirtle =)

Member
Well redid the 150G still going heres some pictures was going to with my normal cichlid stocking ways but dam mate at the LFS told me a awasome stock so far loving it few more fish to pick up tomorrow (ease the bioload out) but yeah very happy with it, the scape took me about 30 minutes to do and pretty happy with it need 2 more plants and its great, might add some plant onto the driftwood and a few little grass ones in the front area but overall going to stick with this.

heres the complete stock not sure about the flag tail and BGK but rest are defs.

tinfoils. -5

roselines -6

flag tail (feI fang) -1

silver sharks 4-5

some schooling fish ( tiger barbs - lemons - rummys depends)

few more clowns

maybe A BGK and an angel

I know its over stocked dw I have plans for tanks to move the clowns over etc they are too small atm.



 

RogueAgent94

Member
Hi!

I was wondering where you'd disappeared to .

Looks good. I only see a couple of issues with the stocking. The Flagtail will get up to 14" so you want to watch out for that. A 150 is what I consider the minimum size for them so I think you should be okay haha. Good thing you're only getting one because they can be aggressive towards their own kind unless in a huge tank in large groups. Because Flagtails and Tinfoils look so similar you want to watch out and make sure the Flagtail doesn't bother your Tinfoils. I wouldn't get Black Ghost Knifefish. Your aquascape isn't quite right for one. They need lots and lots of caves and tunnels in which they can hide during the day. Also they'll eat any schooling fish you get. The same goes for the Flagtail I believe.
 

pirahnah3

Member
Glad to see your still at it, I had also wondered where you had gone hiding to... Guess it was school and work lol.

I agree with rouge on that but then again it isn't like you have a shortage of tanks coming online soon either.
 
  • Thread Starter

Squirtle =)

Member
Thanks guys! Yeah I have been busy with work and school! had all these exams to get done nothing fun =(!

Thanks for that also rouge&pirahnah there is very little info on feI fangs/ flag tails, I have heard some will go for slime coats if not feed well and schooling them is super hard in your average aquarium also. Hopefully the tins are going to be ok, they seem to be kept with balas which look like flag tails also so hopefully all goes well!

I believe tiger barbs and lemons would be too large for the flag tail to eat else they have a jaguar like mouth? rummys eh I guess they might have to be moved when older lol. I guess the BGK is a miss, I really want one but can't see any fish I own that won't kill the poor guy lol!

p.s I got 4 more the 4x2x2s setup but the sump was not level and cracked, so I am trying to fight with the stands and sump getting them leveled with rust proof metal sheets but its not easy and I have lifted this one stand so much I feel it might break soon =(! apart from that little happened, added my blackbelt,dovii,frens with my jardinI and been cleaning tanks !
 

pirahnah3

Member
cleaning tanks I'm sure is just a day of fun in its own right haha.
 
  • Thread Starter

Squirtle =)

Member
Yeah cleaning tanks amazing job! silly plecos pay all this money for them and they can't even change water for me !!!

Got some roselines today, was going to get balas but mate at the LFS is going to come up with some better ideas his words where don't add lower class fish to an A class tank xD! I guess show grade tinfoils and roselines are pretty high standard school fish! Anyone wanna give a shot at some stock? Need something to add with the clowns looking for a lower movement that's a bit like different? and something for the top area, some smaller schooling fish and a center fish like a larger but peaceful fish that just chills out, its a pain setting this tank up so far as all the fish I can think of cost an arm and leg here for decent schools but so far I am really happy with it, the whole tank is so active and alive just what I wanted its not like a fed me and I will swim to you tank its just a 24.7 look over here and we are going to be partying lol xD
 

pirahnah3

Member
Rainbows, plain and simple, they are some of my favorite fish for larger tanks now. I used to want the bala sharks (and still wouldn't mind them) but after having put some rainbows in the tank they are so much fun! They also get big given the space, and look great schooling!
 

Most photos, videos and links are disabled if you are not logged in.

Log in or register to view

Top Bottom